Deklaracja dostępności Aplikacji mobilnej KSeF
Jesteśmy świadomi tego, że dostępność jest procesem, nad którym pracujemy każdego dnia
04.04.2025
- Aplikacja opublikowana:
- Ostatnia aktualizacja aplikacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja mobilna jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Obrazy pełniące w Aplikacji znaczącą funkcję mogą nie posiadać lub posiadać niepoprawnie zdefiniowane teksty alternatywne.
- Obrazy pełniące w Aplikacji znaczącą funkcję mogą być oznaczone jako elementy dekoracyjne i jako takie być pomijane przez technologie wspomagające.
- Obrazy, które pełnią rolę dekoracyjną mogą nie być pomijane przez technologie wspomagające.
- Kontrolki mogą posiadać błędnie opisaną rolę. Kontrolki mogą nie dostarczać użytkownikom informacji o ich stanie.
- Treści, które nie powinny być nagłówkiem mogą być błędnie oznaczone jako nagłówki.
- Kontrolki mogą nie posiadać jednoznacznych etykiet lub tekstów linków oraz przekazywać te informacje wyłącznie za pomocą kształtu.
- Listy mogą nie być stworzone programowo, a jedynie wizualnie.
- Pola formularza mogą nie być programowo powiązane z etykietą.
- Pola formularza mogą nie posiadać programowego oznaczenia jako wymagane.
- Informacja ta może być przekazywana wyłącznie za pomocą kształtu.
- Alerty walidacyjne mogą nie być automatycznie odczytywane przez technologię wspomagające (brak powiązania alertu z polem formularza).
- Informacje przekazywane wizualnie mogą różnić się od informacji przekazywanych przez technologie wspomagające.
- Komunikaty wyświetlane w Aplikacji mogą wprowadzać w błąd użytkowników.
- Tytuł strony może nie być anonsowany użytkownikom technologii wspomagających.
- Treści wyświetlane w Aplikacji mogą być zawijane w sposób, utrudniający zapoznanie się z nimi, szczególnie w przypadku znacznych powiększeń wynikających z ustawienia wielkości czcionki w urządzeniu użytkownika.
- Kolejność odczytu niektórych treści może nie być w pełni zrozumiała.
- Aplikacja ogranicza swój widok wyłącznie do jednej orientacji.
- Wprowadzenie niektórych treści do pól formularza może być utrudnione podczas korzystania z technologii wspomagających.
- Etykiety niektórych kontrolek mogą posiadać zbyt mały kontrast (poniżej 4,5:1).
- Treści w Aplikacji mogą nie skalować się zgodnie z ustawieniami systemowymi urządzenia (wielkość, grubość czcionki).
- Kontrolki mogą być niedostępne podczas flikowania, szczególnie przy znacznym powiększeniu treści na podstawie ustawień urządzenia.
- Wyraźny fokus może nie być widoczny w stosunku do wszystkich aktywnych elementów interfejsu.
- Logiczna kolejność skupienia elementów interaktywnych na treści może być inna od prezentacji wizualnej.
- Użytkownik może natrafić na pułapkę klawiaturową, która uniemożliwi mu wyjście z ekranu.
- Dokumenty udostępniane w Aplikacji mogą nie posiadać wszystkich, niezbędnych znaczników i tym samym nie być dostępne dla użytkowników.
- Zmiana kontekstu może nastąpić bez informacji dla użytkownika.
- Komunikaty o stanie mogą nie być odczytywane automatycznie.
- Aplikacja może posiadać odnośniki, które nie informują o otwarciu podstrony w nowym oknie.
- Cele dotykowe mogą nie być wystarczająco duże, aby użytkownik mógł z nimi wchodzić w interakcje.
- Klawiatura wirtualna urządzenia może nie być domyślnie ustawiona na typ wprowadzanych danych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o kryteria WCAG. Wyniki samooceny przedstawia
Raport z samooceny (pdf, 1,12 MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością Aplikacji mobilnej KSeF prosimy o kontakt z Ministerstwo Finansów Departament Analiz Krajowej Administracji Skarbowej na adres e-mail: sekretariat.dak@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 22 694 47 71. W ten sposób można również składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej i składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż mailem do kierownictwa naszego urzędu:- e-mail: sekretariat.dak@mf.gov.pl.
Aplikacje mobilne
Ministerstwo Finansów udostępnia następujące aplikacje mobilne:Dostępność architektoniczna
Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej gmachu Ministerstwa Finansów znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Ponadto w związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz. U. z 2011 r. nr 209 poz. 1243) Ministerstwo rozszerzyło w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym możliwość skontaktowania się z urzędem. Więcej informacji o na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa - Informacja dla osób niepełnosprawnych/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz.U. 2023 poz. 20) rozszerzyliśmy katalog usług umożliwiających osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym kontakt z urzędem.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa w zakładce Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.
Dodatkowo na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, udostępniamy również Informację o działalności Ministerstwa , opracowaną w formatach ułatwiających ich czytanie i zrozumienie.
Opublikowano: 18.01.2024
Zmodyfikowano: 04.04.2025
Opracowanie: Redakcja Portalu Podatkowego